“Vanaf het begin was Monica iemand die er voor mij was, die luisterde, die een helpende hand bood en dat alles op een heel fijn en rustig tempo.”
Vivian- oktober 2024 Ik wist dat mijn zwangerschap niet heel goed was verlopen, alleen de laatste weken gingen wat beter en mijn bevalling ging helemaal prima. Hierdoor had ik het idee dat het allemaal wel prima ging. Tot ik merkte dat ik echt extreem beschermend was over mijn dochter en ik had een heel jaloers gevoel naar andere vrouwen die zwanger waren. En dan vooral als die vrouwen niks mankeerden, alles was goed en leuk en wat waren ze heerlijk aan het genieten.
Rond deze periode kwam ik erachter dat er zoiets is als bevaltrauma en dat dit ook geldt voor de zwangerschap. Toen ben ik hulp gaan zoeken en uiteindelijk kwam ik bij Monica uit.
Ik was al op een intake geweest bij de GGZ. Hier was een flinke wachtrij en de persoon die beschikbaar was, leek me op zich wel oke.
Uiteindelijk ben ik via een vriendin ben ik bij Monica terecht gekomen. Alleen de intake voelde al veel fijner dan destijds in de GGZ. Monica had echt een luisterend oor en dit was de eerste keer dat ik van iemand anders hoorde dat het echt heel zwaar was en dat ik droge HG heb gehad.
Vanaf het begin was Monica iemand die er voor mij was, die luisterde, die een helpende hand bood en op een heel fijn rustig tempo. Ik had en heb heel veel vertrouwen in haar en ze gaf mij een fijn en goed gevoel.
Ik vond de begeleiding zelf heel spannend. Het schrijven van het verhaal was heel zwaar en ik was best bang om alles weer langs te gaan, alles weer echt te voelen en te beleven. Op de zware momenten was er altijd tijd om het rustiger aan te doen, om terug te keren naar jezelf. Monica is van alle markten thuis, ik heb EMDR gedaan, lichaamswerk, TBT. Maar net hetgeen wat paste bij die ene situatie. Het was soms erg ongemakkelijk, maar Monica sleepte me erdoorheen, ze was er op de moeilijke en ongemakkelijke momenten en soms deed ze gewoon lekker ongemakkelijk mee.
Ik heb niet alleen mijn zwangerschap een betere plek kunnen geven, maar ik heb ook meer over mijzelf geleerd. Tijdens het lichaamswerk hebben we ook sessies innerlijk kind gehad. Ik heb niet alleen mijn zwangerschap geheeld maar ben ook mijn jongere zelf beter gaan begrijpen. Er is weer meer rust, minder schuldgevoel, minder jaloezie en ik ben niet meer zo extreem beschermend. Het is niet allemaal helemaal weg, maar het is oke, het is goed. Het was een lang traject, maar het was het waard. Ik heb al vaker therapie gehad, maar nooit op deze manier. Dit was enorm helend en voelde heel veilig.
Ik ben je enorm dankbaar, het meedenken, alle appjes na de sessies, je geduld en begrip en de bevestiging.
Ik zou nog heel veel meer kunnen schrijven, maar ik eindig met dank je wel!